Vrouwenkoor Sirenen

Koorinformatie

Sinds 1999 zijn wij 'Sirenen': een vrouwenkoor uit Den Bosch met wereldmuziek als repertoire.
De sirenen zingen verleidelijk mooi, in geval van nood heel hard en laten mannen in de golven verdwijnen...

In 1986 richtten drie vriendinnen het strijdliederenkoor Pardon op, met Carla Rauh als dirigent.
Vanaf 1991 zijn er verschillende dirigenten geweest, waarbij ook het repertoire veranderde.
Medio 1998 is het koor overgegaan van gemengd koor naar vrouwenkoor, omdat het aantal mannen in de loop van de tijd beneden de kritische massa daalde.
Sinds 1999, met de komst van Ingrid van Rooij als dirigent, is het repertoire wereldmuziek en heet het koor 'Sirenen'.

Het koor bestaat momenteel uit 26 vrouwen: sopranen, mezzosopranen en alten.
We zingen 3- en 4-stemmig, meestal a capella.
Het repertoire is afwisselend en ons streven is om zoveel mogelijk uit het hoofd te zingen.

Belangstellenden zijn welkom tijdens onze repetitie.
Voor meer informatie of om een afspraak te maken ga je naar Contact.

Joke Nijenhuis, voorzitter
Sandra Japenga, secretaris